24 de des. 2023

Capgirament

Podem considerar això: cada vegada que experimento malestar mental davant d'una situació, la dificultat és només meva.

Això vol dir que el meu malestar no és el resultat d'allò que veig o sento (la meva percepció), sinó que és previ a la percepció de la situació. En allò que tinc ara al davant només hi veig el reflex del desassossec que arrossego.

La proposta és, doncs, capgirar la nostra manera d'entendre quina és la vertadera dinàmica en què ens trobem. La percepció no és una causa, és l'efecte de com estem, d'allò que està viu en nosaltres.

Ara podem demanar: i què hi guanyo amb aquest canvi? Doncs, hi guanyo pau i llibertat en descobrir que les situacions no em poden imposar cap tipus de patiment que jo no hagi preservat abans. Igualment, no poden ser portadores de la meva joia, quan la sento, perquè ella també era en mi.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada